piątek, 13 stycznia 2012

Grey Gardens - 2009 HBO

Kilka miesięcy temu zetknęłam się z  historią tego domu i historią duetu Dużej i Małej Edie po raz pierwszy.
Grey Gardens to dom w East Hampton zbudowany na początku XX wieku, nazwany tak ze względu na kolor drewna, którym jest pokryty. To rownież była rezydencja ciotki i kuzynki Jacqueline Kennedy - Onasis, dwóch Edith Bouvier Beale (matka i córka), kobiet z wyżyn socjalnych Nowego Yorku, które doprowadziły ten dom do kompletnej ruiny. Historia wzruszająca i tragiczna, chociaż obie kobiety wydawały się szczęśliwe i zachowywały się tak, jakby nie brakowało im niczego. Koniecznie trzeba zobaczyć.
Szkoda domu, który z jednej z przedniejszych rezydencji w The Hamptons zamienił się w wysypisko śmieci, kiedy zabrakło najpierw służby a potem pieniędzy. Na szczęście dla niego, po śmierci Dużej Edie - matki, Mała Edie wystawiła dom na sprzedaż z zastrzeżeniem, że nie można go rozebrać, trzeba wyremontować. Po dwóch latach znalazł się kupiec, który przywrócił tej rezydencji przy brzegu oceanu dawny splendor i świetność. Ponoć od tego czasu dom ten wiele razy gościł na łamach wnętrzarskich magazynów.
Fotka  znaleziona w internecie:


Już teraz wiem co to znaczy kochać dom, bo sama mam podobne uczucie do mojej Kubałówki.

Film nie koncentruje się na rezydencji lecz na kobietach ją zamieszkujących . Oraz na wielu kotach i szopach praczach pomieszkujących wraz z nimi...
Jessica Lange jest według mnie łudząco podobna do Dużej Edie, zresztą charakteryzacja obydwu kobiet i dbałość o szczegóły jest tutaj fascynująca. Gorąco polecam!

Grey Gardens (TV 2009)
Reżyseria: Michael Sucsy
Występują: Jessica Lange, Drew Barrymore
Kostiumy: Cat Thomas

1 komentarz:

  1. Pisałam o tym filmie u siebie na blogu, w styczniu zeszłego roku. Dla mnie wstrząsający

    OdpowiedzUsuń